Foursquare tapasztalatok New Yorkból

Az elmúlt néhány napban New Yorkban jártam és mint ígértem beszámolok a blogon a Foursquare tapasztalataimról. A túra elején upgrade-eltem az 1.6.9-es verziójú Blackberry alkalmazásra, és nem tudom, hogy ez most egy instabilabb verzió -e, de nekem többször  is kifagyott az alkalmazás, és nem tudtam visszalépni, még telefon reboot után sem. Ti is tapasztaltatok ilyet az 1.6.9.-el? Egyébként egy ütött-kopott Blackberry Curve-t használtam.

További háttérinfo, hogy érzésre a new yorki mobil adathálózatok lassabbnak tűntek az otthon megszokottaknál, minden mobil internetes tevékenység egy kicsit tovább tartott mint Budapesten. Egyebekben igyekeztem az otthoni 4sq szokásaimat megtartani, vagyis leginkább kávézókba, éttermekbe, múzeumokba, üzletekbe jelentkeztem be, de például közlekedési csomópontokba nem. 

Na de a lényegre térve, hogy milyen is volt New Yorkban 4sqezni, várakozásaimmal ellentétben a felhasználói élmény nem különbözött lényegesen a Budapesten tapasztalhatótól! 

Természetesen sokkal több a special mint otthon, bárhol bele lehet futni egybe, de azért tipikusan nincsen tele velük az épp közelben levő helyek listája, hanem inkább egy vagy két ajánlatot lehet a város szinte bármely pontján a közelben látni. Leginkább mayor ajánlatok (a legtöbbet bejelentkezett felhasználót díjazzák), vagy meghatározott számú bejelentkezéshez kötődő árkedvezmények. 

Érzékelhető azért, hogy sok a felhasználó, gyakorlatilag mindig van a közelben trending place (ahová éppen sokan vannak bejelentkezve), szóval könnyű a tömegeket követni, vagy épp távol tartani magunkat tőlük. Na jó, ez utóbbi azért nem annyira könnyű New Yorkban. 

Jól használható városfelfedezési tippeket lehet begyűjteni egyes cégek Foursquare promócióiból, sokat találkoztam például a korábbi bejegyzésben említett History Channel-féle tippekkel, amik egy-egy történelmileg érdekes épületről vagy helyről kínálnak hasznos vagy érdekes tudnivalókat. 

A jelvényfanatikusok pedig könnyen begyűjthetnek néhány szponzor jelvényt amik itthonról nem elérhetőek, mert new yorki helyekhez kötődnek. 

Mindezek ellenére nem éreztem a felhasználói élményt lényegesen gazdagabbnak az otthoninál, azt hiszem a Foursquare élmény fő meghatározója (mint talán az összes közösségi hálóé), a saját kapcsolataink mennyisége és azok aktivitása. Bővebben majd még otthonról!


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://foursquare.blog.hu/api/trackback/id/tr582349670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stillman 2011.05.11. 04:41:57

hi, voltam a New Yorki Foursquare HQ-baaaan :))
http://www.facebook.com/gmajer?ref=ts#!/media/set/?set=a.10150182508442383.319250.818007382&comments=1
Find us on Google+
süti beállítások módosítása